Tato kniha se jmenuje „Nenaleť!“ a jejím cílem je upozornit zejména na to, že ne všichni lidé se chovají slušně a někteří se snaží různými formami docílit různých výhod, zpravidla finančních. Podíváme se společně na to, co je to manipulace, jaké marketingové taktiky jsou na vás používány a jak se jim bránit a z čeho vychází. To, že tyto taktiky fungují, je zapříčiněno léčkami a pastmi rozhodování, do kterých padáme. Dozvíte se, co je nekalá soutěž, resp. nekalá obchodní praktika, co všechno jsou podvody a kriminální jednání. A jak se tomu bránit? Jedině znalostí a kritickým myšlením. K tomu, abychom mohli posoudit, zda nás někdo nechce podvést, je potřeba být schopný odhadnout, jaká je asi férová cena nabízeného zboží nebo služby. Cenotvorbě je věnována třetí kapitola a kromě tří hlavních přístupů – nákladový, konkurenční a poptávkový – si představíme i některé netradiční přístupy. V závěru knihy si přečtete něco o právu, právním vědomí a právní gramotnosti, o uzavírání a dodržování smluv, práv spotřebitele a (ne)bezpečnosti digitálního světa. A jak navázal Ronald Reagan na známé úsloví: „Důvěřuj, ale prověřuj. Je to zásada, kterou by měl každý dodržovat, aby se chránil před neetickými praktikami.“